Od:
Do:

U Hrvatskom narodnom kazalištu premijerno prikazan film “Varaždinska biskupija”

U Hrvatskom narodnom kazalištu premijerno prikazan film “Varaždinska biskupija”VARAŽDIN, 2. 12. 2017.
U subotu 2. prosinca u gledalištu Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu premijerno je prikazan film “Varaždinska biskupija”, redatelja Jakova Sedlara i autora teksta Hrvoja Hitreca.

Film je jedan u nizu događaja i programa posvećenih obilježavanju 20. obljetnice osnutka Varaždinske biskupije. Riječ je o dugometražnom dokumentarnom uratku u kojemu se na informativan način govori o Varaždinskoj biskupiji, s prikazom povijesti njezina nastanka, ali i vjerskih i kulturnih posebnosti i znamenitosti, kao i prirodnih ljepota područja na kojima se prostire. Redatelj filma iznimno je zadovoljan ovim uratkom. Uz redatelja i autora teksta, na premijeri filma bili su gosti iz kulturnog i vjerskog života grada Varaždina.

- Želim se zahvaliti ocu biskupu što mi je dao priliku napraviti ovaj film. Međutim, još više mu hvala za činjenicu da sam preko snimanja ovog filma uživo doživio ljepote koje ova biskupija skriva. Svi znamo za Ivana Rangera, varaždinsku katedralu, Ludbreg i druga poznata mjesta. Međutim, kada čovjek posjeti sva ona mala mjesta, čudesno lijepe barokne crkve, kada upozna niz sjajnih svećenika, onda je to sasvim drugačija slika. Želim se zahvaliti i osobi bez koje ne bih mogao napraviti ovaj film, a to je gospodin Hrvoje Hitrec - poručio je uoči premijere redatelj Jakov Sedlar.

U filmu su, između ostaloga, prikazani povijesni momenti poput materijala o uspostavljanju Varaždinske biskupije, o čemu govore prvi varaždinski biskup Marko Culej i kardinal Franjo Kuharić, zatim proslava 600. obljetnice čuda u Ludbregu, kada je kao Papin izaslanik stigao kardinal Jozef Tomko, kao i ustoličenje mons. Josipa Mrzljaka, na kojemu je, uz novoga biskupa, govornik bio i kardinal Josip Bozanić. Posebni dio filma odnosi se na sjećanja biskupa Mrzljaka o kardinalu Stepincu, bratu njegove bake te njegovu krizmanom kumu s kojim je bio posebno vezan.

- 20 godina u povijesti Crkve je vrlo malo, ali Crkva, koja živi skoro 2000 godina, na različite je načine pamtila i prepričavala događaje. Kada je došla knjiga, tada su ostajali pisani zapisi, a danas živimo u svijetu slike. Ljudi vole sliku, pa smo nastojali da ovih 20 godina zabilježimo slikom. Hvala svima, posebno scenaristu i redatelju, kao i svima koji su pomagali, prvenstveno našim svećenicima Mariu Kopjaru i Nikoli Tomaševiću - kazao je varaždinski biskup Josip Mrzljak.

Film traje 55 minuta i sniman je najsuvremenijom tehnikom. Interpret teksta je Joško Ševo, a producent mons. Josip Mrzljak.

Goran Damjanić