Od:
Do:

OZDRAVLJENJE GUBAVCA I SUOČAVANJE S OVISNOŠĆU

OZDRAVLJENJE GUBAVCA I SUOČAVANJE S OVISNOŠĆU
























VARAŽDIN, 6. 6. 2024.
Zajednica „Bartimej“ nastavila se okupljati u župi svetog Josipa u Varaždinu, gdje se svakoga četvrtka okupljaju njezini članovi i grade prijateljstvo. Tako je bilo i ovog četvrtka, 6. lipnja 2024. godine. Na katehetskom se susretu ovoga puta okupilo 40-ak sudionika, a sve je sudionike pozdravila tajnica Povjerenstva za pastoral osoba s invaliditetom i njihovih obitelji Anika Sačić uputivši svima pozdrave povjerenika, vlč. Leonarda Šardija, koji je službeno bio odsutan. 
 
Središnju je temu održao đakon u župi, Josip Sarić, a bilo je riječi o gubavcu iz evanđeoskog teksta i o ovisnostima (gubama) našega doba te kako da se od njih očistimo. Predvoditelj teme prikazao je na početku svojega izlaganja šest slika koje predstavljaju ljude s različitim ovisnostima i problemima, poput ovisnika o alkoholu, drogi, kocki i bolesnika. Svima je njima zajedničko što su imali različite poteškoće, a nisu ih imali s kime podijeliti ili ih okolina nije razumjela. 
 
Zatim smo prešli na Markovo evanđelje o gubavcu koji se očistio (Mk 1, 41-45). Čovjek je zasigurno osjetio Isusovu dobru namjeru pa mu je prišao s molbom da ga izliječi, no u svemu je ključno što mu je rekao neka ga očisti ako hoće. Riječi „Ako hoćeš, možeš me očistiti“ znak su vrlo čvrste vjere bolesnika koji nije zahtijevao da Isus to mora učiniti, što znači da je odmah na početku prihvatio i nemogućnost svog ozdravljenja. 
 
Židovski je zakon bio vrlo strog i ljudi oboljeli od gube bili su izolirani od društva te su ih svećenici morali odvojiti i nisu se smjeli ni s kim pozdraviti. Guba kao da je označavala grijeh i morali su vikati da su nečisti, a odjeća im je trebala biti poderana. Na susretu jedan je od sudionika glumio gubavca na način da je dobio rasparanu majicu, a promatrači svega su ga „kamenovali“ papirnatim kuglama. 
 
U radu po skupinama svaka je od četiriju skupina pročitala tekst u kojem su bile istaknute ključne riječi i trebali smo iznijeti što one znače za nas. Glagol „doći“ označavao je skupljanje hrabrosti da se približimo Isusu bez ikakvog straha i pritiska, drugi je glagol „kleknuti“ označavao poniznost i zahvalnost prema Bogu. Treći glagol, „zamoliti“, označavao je čin dolaska Isusu ponizna srca. Na kraju, ključna je riječ i pridjev „ganut“ koji prikazuje kako Isus ne bježi ni od koga i liječi dodirom te suosjeća sa svima. 
 
Glagol „dotaći se“ znači da se Isus primiče čovjeku, prihvaća ga, ne ograđuje se od njega. U isto je vrijeme „tzv.“ kršitelj zakona kod Židova, ali Isus zapravo to nije jer došao je na svijet kako bi činio dobro, neovisno o zakonima i propisima svijeta, jer Božji je zakon činjenje dobrih djela. U zaključku rekli smo kako i danas postoje gube u modernom dobu, to su naše različite negativnosti i sve ono o čemu ovisimo. Umjesto njih vrijedi ići za Isusom čija je riječ lijek za svakoga, kako god se zvao i što god obavljao u životu. 
 
U molitvenom je dijelu đakon Josip molio na nakanu našeg duhovnog ozdravljenja i da kao zajednica ostanemo i dalje složni i bliži Gospodinu Bogu. Misno je slavlje na kraju susreta predvodio vlč. Ivan Vugrinčić. Sljedeći će susret biti na istome mjestu u četvrtak, 13. lipnja. Svi ste pozvani od 16 do 19 sati u radosti provedete vrijeme s prijateljima i s Gospodinom koji nas sve poziva na radost.
 Danijel Kralj


Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika