U Varaždinu započele pripreme za pokretanje trajnog euharistijskog klanjanja
VARAŽDIN, 20.11.2022.
Na svetkovinu Krista Kralja svega stvorenja, 20. studenoga varaždinski biskup Bože Radoš predslavio je svetu misu u župnoj crkvi sv. Nikole u Varaždinu s početkom u 18 sati, a suslavili su preč. Franjo Biškup, duhovnik sestara uršulinki, preč. Stjepan Najman, župnik domaćin te vlč. Marko Domiter, biskupov tajnik. Nakon svete mise u crkvi je nastavljen susret za sve vjernike s prigodnim predavanjem i svjedočanstvom o Trajnom euharistijskom klanjanju koje je održala gđa Nada Burum, koordinatorica Trajnog euharistijskog klanjanja u Dubrovniku i promotorica Trajnog euharistijskog klanjanja u Hrvatskoj.
Stupovi kraljevstva Kristova su ljubav, pravda i mir, a kao Kralj nam se objavljuje na neobičnom prijestolju, križu, rekao je biskup Radoš uvodeći u misno slavlje svetkovine Krista Kralja. S križa teče ljubav kojom Bog ljubi čovjeka, teče i pravda, opravdanje za čovjeka te donosi mir u nemir. Krist je Kralj svega stvorenoga, ali prije svega želi biti kralj ljudskoga srca i u njemu imati svoje prijestolje. Molimo danas Gospodina da bude Kralj našega života, da nam donese i obnovi ljubav koja od Njega dolazi i od koje živimo, da nas opravda, jer nismo pravedni, ali Njegova ljubav opravdava sve naše grijehe i slabosti te ga molimo da nam podari istinski i pravi mir koji jedino od Njega dolazi, potaknuo je na početku svete mise biskup.
U homiliji je pak biskup Radoš govorio o Kristu Kralju svega stvorenja kojeg nam evanđeoski odlomak svetkovine predstavlja raspetoga između dvojice zločinaca. A oni podno križa, glavari s narodom sjećaju se da iščekuju Mesiju, da su Isusa željeli zakraljiti od početka Njegovog javnog djelovanja jer su prepoznali snagu njegove riječi, vidjeli da je sposoban pokrenuti mase ljudi, da se ne boji moćnika svijeta, da ima posebnu moć. Sada pod njegovim križem glavari s narodom, vojnici, te razbojnik s njegove lijeve strane, pridružuju se mnogima koji su od Isusova rođenja u Betlehemu do smrti na križu preispitivali Njegovu vlast i kraljevstvo. Kralj bi trebao vladati, trebao bi se pobrinut za ljude i za sebe, tako je mislio i đavao u pustinji, ali i glavari s narodom i vojnici u muci. Svi su oni tražili čudesne znakove njegove kraljevske vlasti: 'ako si ti kralj Židovski?', 'siđi s križa', 'spasi sam sebe', pojasnio je biskup.
U nastavku homilije razmatrao je nad dvojicom razbojnika koji su bili razapeti s Isusom i koji su također zauzeli pozicije prema Kristu Kralju. Lijevi nastavlja propitkivati Njegovu moć 'Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!' On se priklanja većini, nema svoj stav, nastavlja govor naroda i vojnika, ne želi ući u osobni odnos s Isusom, njegova je jedina želja sići s križa i izaziva Isusa da učini to za sebe i za dvojicu koji su s njim raspeti. On ne preispituje je li zaslužio silazak s križa, on se ne kaje, on bi nastavio činiti što je i do sada činio, protumači je biskup. Desni razbojnik doživljava jasno raspoznavanje vlastitog života i grešnosti, kao i pravednost osude na smrt. U Isusu, naprotiv, prepoznaje nevinost, različitost od svih ljudi, prepoznaje da je On jedini koji nikakvoga zla nije počinio te da je slobodno odlučio biti na križu zbog njega, zbog drugih, kazao je biskup. Desni razbojnik spoznaje istinu i milost na križu, prepoznaje kraljevstvo Božje među dvojicom razbojnika, prepoznaje u Isusu, Spasitelja, Svjetlo istine, milost i trenutak u kojem njegov život ima novu šansu te govori: 'Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje.' „On nema ulaznicu za kraljevstvo Božje, ali vidi da je ovaj čovjek u sredini radi njega i da on ima za njega ulaznicu za kraljevstvo nebesko, zna da to ne može sam, ali ima onoga koji će ga povesti. Ne boji se njegovog suda, njegove pravednosti, jer je već dao otkupninu za njegove grijehe“, rekao je propovjednik o desnom razbojniku.
Riječi koje je Isus rekao razbojniku, 'danas ćeš biti sa mnom u raju', želimo i svi mi čuti na kraju svoga života. To kraljevstvo Božje započinje već sada za nas, ako je Isus onaj u koga gledamo, koji nam svakog trenutka daje priliku da budemo s Njim i da Ga prepoznajemo kao ljubav koja nam se potpuno daje, zaključio je biskup te u nastavku homilije progovorio o namjeri otvaranja kapele Trajnog klanjanja. „Kao ovaj desni razbojnik i mi želimo ući i pogledati Gospodina, Onoga koji se dao i neprestance daje za nas. Želimo uhvatiti Njegov pogled i čuti Njegove riječi. Osjetiti da je On trajno na našem životnom putovanju. Da je On kairos koji prolazi pored nas i da nas želi povesti sa sobom. Pred Njega ćemo izlijevati, kao i ovaj desni razbojnik, i svoje slabosti, i zlo koje u životu činimo, ali i teškoće svojih najbližih, onih koji pate. Iznosit ćemo mu svoje nade, nade naše djece, obitelji. Želimo 24 sata boraviti s Njime, želimo da hodi s nama, da iz Njegovih usta čujemo obećanje 'još danas ćeš biti sa mnom u raju'. Raju koji nam donosi prisutnost Boga među nama“, rekao je biskup Radoš.
Nakon svete mise gospođa Nada Burum predstavila je okupljenim vjernicima djelo Crkve, Trajno euharistijsko klanjanje, koje je na ovaj način organizirano od Družbe Misionara Presvete Euharistije iz Francuske, a do danas je zaživjelo u više od 3 tisuće kapela diljem svijeta.
Gospođa Burum je poručila kako je „Trajno euharistijsko klanjanje danonoćno klanjanje bez prestanka Isusu Kristu u izloženom Presvetom Oltarskom Sakramentu – svakog dana u godini - koje ostvaruju prvenstveno vjernici laici. Trajno euharistijsko klanjanje je Božji dar Crkvi i našem vremenu. Kada taj dar prihvatimo, On našoj zajednici donosi veliku dobrobit. Djelo Trajnog euharistijskog klanjanja nije crkveni pokret, nego je djelo Crkve kojeg je tražilo i preporučilo Crkveno učiteljstvo. Stoga Trajno euharistijsko klanjanje pripada cijeloj Crkvi te ga sačinjavaju svi crkveni pokreti, zajednice, udruge i pojedinci. Kapela Trajnog klanjanja je prostor milosti i sabranosti koji ljudima u svakom trenutku omogućuje izmaknuti svakodnevnoj buci te pronaći mir koji dolazi od Božje Prisutnosti. Posredstvom Trajnog klanjanja Gospodin Isus Krist, iz svoga Euharistijskog Prebivališta, poziva sve ljude, ne isključujući nikoga. Ljudi su pojedinačno pozvani da budu dio Trajnog klanjanja s jedinim i isključivim ciljem – da Presveti Sakrament bude čašćen dan i noć bez prestanka, da Gospodinu daju veću čast i slavu te iskažu svoju vjeru i poklonstvenu ljubav prema svome Stvoritelju i Spasitelju.“
Ovaj susret na svetkovinu Krista Kralja u crkvi sv. Nikole u Varaždinu okupio je zainteresirane vjernike iz Varaždina i okolice kako bi se upoznali s trajnim euharistijskim klanjanje kao oblikom štovanja Presvetog Oltarskog Sakramenta, s njegovim ciljevima, modelom organiziranja i plodovima u životima vjernika i vjerničkih zajednica. Sudionici su informirani kako mogu sudjelovati u trajnom euharistijskom klanjanju koje će biti pokrenuto u Varaždinu te su imali priliku popuniti pristupnice zajednici klanjatelja i na taj način izraziti želju da jedan sat u tjednu preuzmu obvezu klanjanja u kapeli pred Presvetim.
U Varaždinu se priprema kapela Trajnog euharistijskog klanjanja u Uršulinskoj ulici te se ovim susretom započelo okupljati zainteresirane registrirane klanjatelje i koordinatore klanjanja. Kad se ispune potrebni uvjeti, započet će Trajno euharistijsko klanjanje u Varaždinu te će se u kapeli svaki sat, 168 sati tjedno, izmjenjivati registrirani klanjatelji TEK-a, danju i noću, kroz sve dane u tjednu, moleći u tišini Isusa za potrebe ovoga Grada, Crkve i svijeta.
Anita Treščec
Na svetkovinu Krista Kralja svega stvorenja, 20. studenoga varaždinski biskup Bože Radoš predslavio je svetu misu u župnoj crkvi sv. Nikole u Varaždinu s početkom u 18 sati, a suslavili su preč. Franjo Biškup, duhovnik sestara uršulinki, preč. Stjepan Najman, župnik domaćin te vlč. Marko Domiter, biskupov tajnik. Nakon svete mise u crkvi je nastavljen susret za sve vjernike s prigodnim predavanjem i svjedočanstvom o Trajnom euharistijskom klanjanju koje je održala gđa Nada Burum, koordinatorica Trajnog euharistijskog klanjanja u Dubrovniku i promotorica Trajnog euharistijskog klanjanja u Hrvatskoj.
Stupovi kraljevstva Kristova su ljubav, pravda i mir, a kao Kralj nam se objavljuje na neobičnom prijestolju, križu, rekao je biskup Radoš uvodeći u misno slavlje svetkovine Krista Kralja. S križa teče ljubav kojom Bog ljubi čovjeka, teče i pravda, opravdanje za čovjeka te donosi mir u nemir. Krist je Kralj svega stvorenoga, ali prije svega želi biti kralj ljudskoga srca i u njemu imati svoje prijestolje. Molimo danas Gospodina da bude Kralj našega života, da nam donese i obnovi ljubav koja od Njega dolazi i od koje živimo, da nas opravda, jer nismo pravedni, ali Njegova ljubav opravdava sve naše grijehe i slabosti te ga molimo da nam podari istinski i pravi mir koji jedino od Njega dolazi, potaknuo je na početku svete mise biskup.
U homiliji je pak biskup Radoš govorio o Kristu Kralju svega stvorenja kojeg nam evanđeoski odlomak svetkovine predstavlja raspetoga između dvojice zločinaca. A oni podno križa, glavari s narodom sjećaju se da iščekuju Mesiju, da su Isusa željeli zakraljiti od početka Njegovog javnog djelovanja jer su prepoznali snagu njegove riječi, vidjeli da je sposoban pokrenuti mase ljudi, da se ne boji moćnika svijeta, da ima posebnu moć. Sada pod njegovim križem glavari s narodom, vojnici, te razbojnik s njegove lijeve strane, pridružuju se mnogima koji su od Isusova rođenja u Betlehemu do smrti na križu preispitivali Njegovu vlast i kraljevstvo. Kralj bi trebao vladati, trebao bi se pobrinut za ljude i za sebe, tako je mislio i đavao u pustinji, ali i glavari s narodom i vojnici u muci. Svi su oni tražili čudesne znakove njegove kraljevske vlasti: 'ako si ti kralj Židovski?', 'siđi s križa', 'spasi sam sebe', pojasnio je biskup.
U nastavku homilije razmatrao je nad dvojicom razbojnika koji su bili razapeti s Isusom i koji su također zauzeli pozicije prema Kristu Kralju. Lijevi nastavlja propitkivati Njegovu moć 'Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!' On se priklanja većini, nema svoj stav, nastavlja govor naroda i vojnika, ne želi ući u osobni odnos s Isusom, njegova je jedina želja sići s križa i izaziva Isusa da učini to za sebe i za dvojicu koji su s njim raspeti. On ne preispituje je li zaslužio silazak s križa, on se ne kaje, on bi nastavio činiti što je i do sada činio, protumači je biskup. Desni razbojnik doživljava jasno raspoznavanje vlastitog života i grešnosti, kao i pravednost osude na smrt. U Isusu, naprotiv, prepoznaje nevinost, različitost od svih ljudi, prepoznaje da je On jedini koji nikakvoga zla nije počinio te da je slobodno odlučio biti na križu zbog njega, zbog drugih, kazao je biskup. Desni razbojnik spoznaje istinu i milost na križu, prepoznaje kraljevstvo Božje među dvojicom razbojnika, prepoznaje u Isusu, Spasitelja, Svjetlo istine, milost i trenutak u kojem njegov život ima novu šansu te govori: 'Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje.' „On nema ulaznicu za kraljevstvo Božje, ali vidi da je ovaj čovjek u sredini radi njega i da on ima za njega ulaznicu za kraljevstvo nebesko, zna da to ne može sam, ali ima onoga koji će ga povesti. Ne boji se njegovog suda, njegove pravednosti, jer je već dao otkupninu za njegove grijehe“, rekao je propovjednik o desnom razbojniku.
Riječi koje je Isus rekao razbojniku, 'danas ćeš biti sa mnom u raju', želimo i svi mi čuti na kraju svoga života. To kraljevstvo Božje započinje već sada za nas, ako je Isus onaj u koga gledamo, koji nam svakog trenutka daje priliku da budemo s Njim i da Ga prepoznajemo kao ljubav koja nam se potpuno daje, zaključio je biskup te u nastavku homilije progovorio o namjeri otvaranja kapele Trajnog klanjanja. „Kao ovaj desni razbojnik i mi želimo ući i pogledati Gospodina, Onoga koji se dao i neprestance daje za nas. Želimo uhvatiti Njegov pogled i čuti Njegove riječi. Osjetiti da je On trajno na našem životnom putovanju. Da je On kairos koji prolazi pored nas i da nas želi povesti sa sobom. Pred Njega ćemo izlijevati, kao i ovaj desni razbojnik, i svoje slabosti, i zlo koje u životu činimo, ali i teškoće svojih najbližih, onih koji pate. Iznosit ćemo mu svoje nade, nade naše djece, obitelji. Želimo 24 sata boraviti s Njime, želimo da hodi s nama, da iz Njegovih usta čujemo obećanje 'još danas ćeš biti sa mnom u raju'. Raju koji nam donosi prisutnost Boga među nama“, rekao je biskup Radoš.
Nakon svete mise gospođa Nada Burum predstavila je okupljenim vjernicima djelo Crkve, Trajno euharistijsko klanjanje, koje je na ovaj način organizirano od Družbe Misionara Presvete Euharistije iz Francuske, a do danas je zaživjelo u više od 3 tisuće kapela diljem svijeta.
Gospođa Burum je poručila kako je „Trajno euharistijsko klanjanje danonoćno klanjanje bez prestanka Isusu Kristu u izloženom Presvetom Oltarskom Sakramentu – svakog dana u godini - koje ostvaruju prvenstveno vjernici laici. Trajno euharistijsko klanjanje je Božji dar Crkvi i našem vremenu. Kada taj dar prihvatimo, On našoj zajednici donosi veliku dobrobit. Djelo Trajnog euharistijskog klanjanja nije crkveni pokret, nego je djelo Crkve kojeg je tražilo i preporučilo Crkveno učiteljstvo. Stoga Trajno euharistijsko klanjanje pripada cijeloj Crkvi te ga sačinjavaju svi crkveni pokreti, zajednice, udruge i pojedinci. Kapela Trajnog klanjanja je prostor milosti i sabranosti koji ljudima u svakom trenutku omogućuje izmaknuti svakodnevnoj buci te pronaći mir koji dolazi od Božje Prisutnosti. Posredstvom Trajnog klanjanja Gospodin Isus Krist, iz svoga Euharistijskog Prebivališta, poziva sve ljude, ne isključujući nikoga. Ljudi su pojedinačno pozvani da budu dio Trajnog klanjanja s jedinim i isključivim ciljem – da Presveti Sakrament bude čašćen dan i noć bez prestanka, da Gospodinu daju veću čast i slavu te iskažu svoju vjeru i poklonstvenu ljubav prema svome Stvoritelju i Spasitelju.“
Ovaj susret na svetkovinu Krista Kralja u crkvi sv. Nikole u Varaždinu okupio je zainteresirane vjernike iz Varaždina i okolice kako bi se upoznali s trajnim euharistijskim klanjanje kao oblikom štovanja Presvetog Oltarskog Sakramenta, s njegovim ciljevima, modelom organiziranja i plodovima u životima vjernika i vjerničkih zajednica. Sudionici su informirani kako mogu sudjelovati u trajnom euharistijskom klanjanju koje će biti pokrenuto u Varaždinu te su imali priliku popuniti pristupnice zajednici klanjatelja i na taj način izraziti želju da jedan sat u tjednu preuzmu obvezu klanjanja u kapeli pred Presvetim.
U Varaždinu se priprema kapela Trajnog euharistijskog klanjanja u Uršulinskoj ulici te se ovim susretom započelo okupljati zainteresirane registrirane klanjatelje i koordinatore klanjanja. Kad se ispune potrebni uvjeti, započet će Trajno euharistijsko klanjanje u Varaždinu te će se u kapeli svaki sat, 168 sati tjedno, izmjenjivati registrirani klanjatelji TEK-a, danju i noću, kroz sve dane u tjednu, moleći u tišini Isusa za potrebe ovoga Grada, Crkve i svijeta.
Anita Treščec