SocioMovens
Kako je nastao socioMovens?
Temeljna inicijativa nastala je 2012. u Arriciji, blizu Rima. Ondje je 80 bivših polaznika socijalne akademije „Kommende“ Dortmund, nadbiskupija Paderborn, koji su sudjelovali na četverotjednoj ljetnoj školi za svećenike iz srednje i istočne Europe, razmišljalo o tome kako da se temeljna ideja njihove Socijalne akademije provodi pod motom „Preobražavajuća snaga evanđelja u današnjem svijetu” i kako vizija produhovljene Europe može postati opipljiva stvarnost.
Tako je nastala ideja da se mladima omogući dijeljenje sličnih iskustava kroz socijalno-etičke projektne tjedne u srednjoj i istočnoj Europi, a posebno iskustvo zajednice je poduprto kršćanskim pogledom na čovječanstvo. Budući da su akademija „Kommende“ Dortmund i zaklada „beneVolens“ već dugo aktivni u radu s mladima, bili su u mogućnosti podržati kandidate odgovarajućom obrazovnom i metodološkom stručnošću.
Prvi projekti organizirani su i provedeni početkom 2013. Pilot tjedan održan je nedaleko od latvijske prijestolnice Rige. Daljnji projekti uslijedili su iste godine u Slovačkoj (Spišská Kapitula/Kysak) i Rumunjskoj (Timișoara). Međunarodni kongres „Giving Europe a Soul“, koji je održan u Zakopanama 2014. godine, u konačnici je poslužio kao posljednja iskra za međunarodno umreženi društveni pokret mladih osnivanjem registrirane udruge socioMovens. Zahvaljujući njemu, bilo je moguće proširiti broj i distribuciju projektnih tjedana u 2015. godini. 2022. godine „socioMovens“ nastavlja svoje djelovanje kao zaklada.
Struktura i metodologija
Prvi projekti organizirani su i provedeni početkom 2013. Pilot tjedan održan je nedaleko od latvijske prijestolnice Rige. Daljnji projekti uslijedili su iste godine u Slovačkoj (Spišská Kapitula/Kysak) i Rumunjskoj (Timișoara). Međunarodni kongres „Giving Europe a Soul“, koji je održan u Zakopanama 2014. godine, u konačnici je poslužio kao posljednja iskra za međunarodno umreženi društveni pokret mladih osnivanjem registrirane udruge socioMovens. Zahvaljujući njemu, bilo je moguće proširiti broj i distribuciju projektnih tjedana u 2015. godini. 2022. godine „socioMovens“ nastavlja svoje djelovanje kao zaklada.
Struktura i metodologija
Projektni tjedni na licu mjesta vrlo su različito strukturirani. No, oni prvenstveno spajaju tri aspekta koji karakteriziraju rad s mladima u cjelini kao „temeljni stupovi“. To su:
• glavna tema: rad na ključnom pitanju/problemu
• susreti na licu mjesta: kontakt i razmjena s pogođenim osobama u okviru teme projektnog tjedna
• refleksija i duhovnost: mentalno i duhovno ponovno povezivanje
Zajednički početak i završetak dana također čini zajedničku nit kroz dane održavanja projektnog tjedna. Koristi se kocka “sports4peace” koja daje mladima svakodnevni moto koji će ponijeti sa sobom u dan. „socioMovens“ ostvaruje suradnju sa nekoliko zemalja. To su: Hrvatska, Kazahstan, Latvija, Mađarska, Poljska, Rumunjska, Slovačka i Ukrajina.
https://www.sociomovens.net/
U Varaždinskoj biskupiji tzv. projektni tjedni se održavaju od 2015. godine kada je vlč. Nikola Tomašević nakon boravka na seminaru socijalne akademije „Kommende“ Dortmund prepoznao „socioMovens“ kao način osvješćivanja mladih za socijalne probleme u svojoj okolini. Prvi projektni tjedan je zahvaćao tematiku nezaposlenosti mladih. Od 2016. godine projektni tjedni se održavaju pod vodstvom vlč. Leonarda Šardija, nose naziv projekt „Bartimej“ i zahvaćaju tematiku osoba s invaliditetom. Mladi koji sudjeluju na projektnom tjednu, svakih nekoliko godina sudjeluju na međunarodnom susretu mladih u nekom od gradova srednje i istočne Europe, gdje se okupi više od stotinjak mladih iz svih osmero zemalja s kojima socioMovens uspješno surađuje. Pokretački moto „socioMovensa“ je „Dati dušu Europi“.
U Varaždinskoj biskupiji tzv. projektni tjedni se održavaju od 2015. godine kada je vlč. Nikola Tomašević nakon boravka na seminaru socijalne akademije „Kommende“ Dortmund prepoznao „socioMovens“ kao način osvješćivanja mladih za socijalne probleme u svojoj okolini. Prvi projektni tjedan je zahvaćao tematiku nezaposlenosti mladih. Od 2016. godine projektni tjedni se održavaju pod vodstvom vlč. Leonarda Šardija, nose naziv projekt „Bartimej“ i zahvaćaju tematiku osoba s invaliditetom. Mladi koji sudjeluju na projektnom tjednu, svakih nekoliko godina sudjeluju na međunarodnom susretu mladih u nekom od gradova srednje i istočne Europe, gdje se okupi više od stotinjak mladih iz svih osmero zemalja s kojima socioMovens uspješno surađuje. Pokretački moto „socioMovensa“ je „Dati dušu Europi“.