Povodom povratka Hrvatske vojske i 7. GBR “Pume” u Varaždin svetu misu predvodio vojni biskup Jure Bogdan
VARAŽDIN, 19. 12. 2018.
Prigodom povratka Hrvatske vojske u Varaždin te uz 26. obljetnicu ustrojavanja 7. gardijske brigade „Pume“ i 11. obljetnicu ustrojavanja 2. mehanizirane bojne „Pume“, u srijedu 19. prosinca slavljena je sveta misa za poginule, nestale i umrle članove “Pume”.
Euharistijsko slavlje je u varaždinskoj katedrali predvodio mons. Jure Bogdan, vojni biskup u Republici Hrvatskoj, u suslavlju s mons. Josipom Mrzljakom, varaždinskim biskupom te drugim svećenicima.
Prije početka misnog slavlja sve uzvanike, bivše i sadašnje članove 7. gardijske brigade „Pume“, predstavnike Ministarstva obrane, djelatnike Hrvatske vojske i policije, gradske i županijske vlasti te ostale vjernike pozdravio je biskup domaćin, Josip Mrzljak. U uvodnom je govoru biskup Mrzljak podsjetio kako su katedralu, u kojoj je slavljena sveta misa, gradili Isusovci.
- Isusovci su bili redovnici. Nakon njih došli su Pavlini, također redovnici. Jedan od naziva za vojnika u Hrvatskoj je redov; onaj koji se drži reda i koji pazi na red. Vidimo tako poveznicu između redovnika i vojske. Zato od srca pozdravljam sve vas u hrvatskoj vojsci sa svim vašim ugledima i dostojanstvima - poručio je biskup Mrzljak
Vojni biskup Jure Bogdan je u uvodu euharistije kazao kako se s osobitom radošću odazvao slaviti svetu misu u trenucima kada se Hrvatska vojska vraća u grad Varaždin. Dodao je kako želi moliti Boga za snagu i mudrost te da pripadnici Hrvatske vojske odgovorno, ljudski, kršćanski i profesionalno izvršavaju svoje dužnosti.
U propovijedi sabranim vojnicima i ostalim vjernicima u varaždinskoj katedrali vojni je biskup naglasio kako je naša pažnja ovih dana usmjerena onome prvom Božiću u Betlehemu. Usmjerena je tek novorođenom djetetu. Od tog događaja tema Isusova utjelovljenja nezaobilazna je i neiscrpna, te zaokuplja ljudsku pažnju i maštu, znanstvenike, umjetnike, teologe, nastavio je vojni biskup.
- Kristovo rođenje jedna od temeljnih istina naše vjere. Vječna Božja riječ utjelovila se. Druga božanska osoba postala je jedan od nas i u nama u svemu jednaka, osim u grijehu. Sveti Ivan, propovjednik Radosne vijesti u grčko-rimskome kulturnome svijetu, u Maloj Aziji, s određene vremenske distance, nakon događaja utjelovljenja i otkupljenja, pokušava jezikom svojih sugrađana, slušatelja, vjernika i onih koji se interesiraju za Isusa, protumačiti istinu Isusova utjelovljenja i rođenja. Svoju prvu poslanicu započinje: “to smo vidjeli i čuli, navješćujemo i vama da i vi imate zajedništvo s nama.” Drago braćo i sestre u vjeri, naš dolazak u grad Varaždin, povratak hrvatske vojske u ovaj grad, odvija se nekoliko dana prije Božića. Ovdje smo okupljeni kao živa zajednica vjernika. Znademo dobro da Krist nikada ne prisiljava na zajedništvo. Boraviti u zajednici vjernika prisilno, pravi je zatvor, a može sličiti i na pakao. To je protivno naravi čovjeka koji je slobodno biće. Čovjek je stvoren slobodan i pozvan je na slobodu. Živjeti u zajednici vjernika iz ljubavi i u slobodi, znači ovdje na zemlji imati iskustvo raja. Ono što se očekuje od svakog vjernika krštenog u Isusovo ime jest živa vjera. Vjera je prije svega za nas kršćane i katolike, čovjekovo osobno prianjanje Bogu. Istodobno, neodvojivo od toga jest slobodan pristanak uza svu istinu što ju je Bog objavio. Pripadnost crkvenoj zajednici može se mjeriti po zakonima gdje živimo i ostvarujemo svoja prava i obavljamo svoje dužnosti. No, to nije dovoljno, to je duhovna anemija. To je vjernički beživotno. Mi smo vjernici, Kristovi učenici. Živimo iz vjere, a iz vjere izrasta naš ljudski i kršćanski identitet. To je proces koji traje cijeli život. Vjera živa i djelotvorna nije skup nekakvih teorija, spekulacija ili promišljanja. Za kršćane vjerovati u Boga je nerazdruživo povezano s vjerom u Onoga koga je On poslao, Sina njegova ljubljenoga u kojemu mu je sva milina. Vjerovati znači imati svoj osobni odnos s Bogom živim, sa Spasiteljem Isusom. To nije jednostavno. Istinski dubinski smisao svih naših liturgijskih slavlja jest jedinstvo i osobna povezanost s Bogom. Istinska vjera uvijek rađa molitvu, a molitva hrani i jača našu dušu. Zato se i mi trudimo da, gdje god postoji živi čovjek katolik koji vjeruje, tako i hrvatski vojnik i policajac, staviti mu na raspolaganje svećenika dušobrižnika, da ga pomaže i snaži u njegovom kršćanskom uvjerenju u vjeri - poručio je mons. Bogdan.
Vojni biskup je kazao u homiliji kako je vjera milost koju Bog daje čovjeku kao čisti dar. No, možemo taj neprocjenjivi dar i izgubiti, upozorava biskup Bogdan.
- Da bismo živjeli, rasli i u vjeri do kraja ustrajali, moramo se hraniti Božjom riječi. Moramo moliti Gospodina da nam uveća vjeru. Kada nas snađu nevolje, pitanja ili sumnje, ponovimo s apostolima: “Gospodine, umnoži našu vjeru!” Naša kršćanska vjera treba biti ljubavlju djelotvorna, održavana nadom i ukorijenjena u vjeri Crkve. Vjera bez djela je mrtva. Ne mogu tvrditi da sam katolik ako to ne potvrđujem vlastitim životom u svojim djelima. Od nas se to očekuje i tada smo pravi integralni Isusovi učenici - poručio je biskup.
Podsjetio je biskup Bogdan kako smo posebno u vrijeme došašća svjedoci sekularizacije i raskrštenja koji prodiru u hrvatsko društvo. Zapadna civilizacija ima neki novi advent koji ne usmjerava Kristu. Taj je advent bez Krista i Boga, upozorio je vojni biskup.
- S druge strane čovjek se pita kako ćemo se kao vjernici snaći. Kao roditelji želite sigurno prenijeti na svoju djecu vrijednosti koje osjećate u svome srcu. Osjećate se u poteškoćama. Nije lagano ni jednostavno pred ovim izazovima koji su pred nama. Izazovi suvremene sekularizacije. Ipak, Bogu hvala, kod nas u hrvatskome narodu, na hrvatskom sjeveru, jugu, istoku i zapadu, mise zornice pravi su fenomen. Veliko duhovno osvježenje za cijelu naciju i Crkvu u njoj. Mnogi ste prepoznali u zornicama prolaz Duha Gospodnjega. Samo duboka osobna povezanost s Bogom u vjeri vodi ka kršćanskoj izgrađenosti i može ispravno odgovoriti na sve izazove sekularizacije. Rado ističem intelektualnu dimenziju naše vjere, potrebu studija, promišljanja i čitanja. Događa nam se, a ne smije se, da smo se nakon svete krizme, možda udaljili od Crkve. Ali smo na planu naše formacije, školovanja i ljudskog sazrijevanja, radili na sebi. Kao odrasle osobe shvatimo da, kao da su vjerske istine koje smo kao djeca upili, nešto strano našem biću. Nemojmo sebi to dopustiti, ali isto tako i onima koji su nam povjereni; našim obiteljima, djeci, mladima. Učinimo sve da se paralelno razvijamo i rastemo integralno u svim dimenzijama ljudske osobe. Stavljam vam na srce da nađete vremena u danima pred nas za svoj duhovni život. Želim da svetkovina Božića u prvome redu bude svakome jedno iskustvo u vjeri, iskustvo Božje blizine. Boga koji postaje čovjekom, jedan od nas s kojim radimo i gradimo svoj ljudski i kršćanski identitet - poručio je u propovijedi vojni biskup Jure Bogdan, zaželjevši svim okupljenima radostan Božić te mir i blagoslov u novoj godini.
Podsjetimo, nakon sedam dana pješačenja od vojarne u Našicama, pripadnici 2. mehanizirane bojne Pume Gardijske oklopno-mehanizirane brigade stigli su u utorak 18. prosinca na cilj - u Varaždin. U središte Varaždinske biskupije, naime, vojska se vratila nakon deset godina izbivanja. “Pume” su simboličnu hodnju povratka u Varaždin dugu 184 kilometra, nazvanu “Pumin skok 18”, započele u srijedu 12. prosinca u čast poginulim hrvatskim braniteljima tijekom Domovinskog rata. Simbolična akcija odvijala se u sedam etapa koje su prolazile kroz Slatinu, Viroviticu, Đurđevac, Koprivnicu i Ludbreg. Svaka etapa nosila je naziv po jednoj vojnoj operaciji u kojoj je uspješno sudjelovala 7. Gardijska brigada Puma. Akcija je završila kraj Spomen obilježja 7. Gardijske brigade Puma u Varaždinu, gdje su potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević i načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga general Mirko Šundov zapalili svijeće i položili crvene ruže u spomen na poginule pripadnike 7. Gardijske brigade Puma.
Prigodom povratka Hrvatske vojske u Varaždin te uz 26. obljetnicu ustrojavanja 7. gardijske brigade „Pume“ i 11. obljetnicu ustrojavanja 2. mehanizirane bojne „Pume“, u srijedu 19. prosinca slavljena je sveta misa za poginule, nestale i umrle članove “Pume”.
Euharistijsko slavlje je u varaždinskoj katedrali predvodio mons. Jure Bogdan, vojni biskup u Republici Hrvatskoj, u suslavlju s mons. Josipom Mrzljakom, varaždinskim biskupom te drugim svećenicima.
Prije početka misnog slavlja sve uzvanike, bivše i sadašnje članove 7. gardijske brigade „Pume“, predstavnike Ministarstva obrane, djelatnike Hrvatske vojske i policije, gradske i županijske vlasti te ostale vjernike pozdravio je biskup domaćin, Josip Mrzljak. U uvodnom je govoru biskup Mrzljak podsjetio kako su katedralu, u kojoj je slavljena sveta misa, gradili Isusovci.
- Isusovci su bili redovnici. Nakon njih došli su Pavlini, također redovnici. Jedan od naziva za vojnika u Hrvatskoj je redov; onaj koji se drži reda i koji pazi na red. Vidimo tako poveznicu između redovnika i vojske. Zato od srca pozdravljam sve vas u hrvatskoj vojsci sa svim vašim ugledima i dostojanstvima - poručio je biskup Mrzljak
Vojni biskup Jure Bogdan je u uvodu euharistije kazao kako se s osobitom radošću odazvao slaviti svetu misu u trenucima kada se Hrvatska vojska vraća u grad Varaždin. Dodao je kako želi moliti Boga za snagu i mudrost te da pripadnici Hrvatske vojske odgovorno, ljudski, kršćanski i profesionalno izvršavaju svoje dužnosti.
U propovijedi sabranim vojnicima i ostalim vjernicima u varaždinskoj katedrali vojni je biskup naglasio kako je naša pažnja ovih dana usmjerena onome prvom Božiću u Betlehemu. Usmjerena je tek novorođenom djetetu. Od tog događaja tema Isusova utjelovljenja nezaobilazna je i neiscrpna, te zaokuplja ljudsku pažnju i maštu, znanstvenike, umjetnike, teologe, nastavio je vojni biskup.
- Kristovo rođenje jedna od temeljnih istina naše vjere. Vječna Božja riječ utjelovila se. Druga božanska osoba postala je jedan od nas i u nama u svemu jednaka, osim u grijehu. Sveti Ivan, propovjednik Radosne vijesti u grčko-rimskome kulturnome svijetu, u Maloj Aziji, s određene vremenske distance, nakon događaja utjelovljenja i otkupljenja, pokušava jezikom svojih sugrađana, slušatelja, vjernika i onih koji se interesiraju za Isusa, protumačiti istinu Isusova utjelovljenja i rođenja. Svoju prvu poslanicu započinje: “to smo vidjeli i čuli, navješćujemo i vama da i vi imate zajedništvo s nama.” Drago braćo i sestre u vjeri, naš dolazak u grad Varaždin, povratak hrvatske vojske u ovaj grad, odvija se nekoliko dana prije Božića. Ovdje smo okupljeni kao živa zajednica vjernika. Znademo dobro da Krist nikada ne prisiljava na zajedništvo. Boraviti u zajednici vjernika prisilno, pravi je zatvor, a može sličiti i na pakao. To je protivno naravi čovjeka koji je slobodno biće. Čovjek je stvoren slobodan i pozvan je na slobodu. Živjeti u zajednici vjernika iz ljubavi i u slobodi, znači ovdje na zemlji imati iskustvo raja. Ono što se očekuje od svakog vjernika krštenog u Isusovo ime jest živa vjera. Vjera je prije svega za nas kršćane i katolike, čovjekovo osobno prianjanje Bogu. Istodobno, neodvojivo od toga jest slobodan pristanak uza svu istinu što ju je Bog objavio. Pripadnost crkvenoj zajednici može se mjeriti po zakonima gdje živimo i ostvarujemo svoja prava i obavljamo svoje dužnosti. No, to nije dovoljno, to je duhovna anemija. To je vjernički beživotno. Mi smo vjernici, Kristovi učenici. Živimo iz vjere, a iz vjere izrasta naš ljudski i kršćanski identitet. To je proces koji traje cijeli život. Vjera živa i djelotvorna nije skup nekakvih teorija, spekulacija ili promišljanja. Za kršćane vjerovati u Boga je nerazdruživo povezano s vjerom u Onoga koga je On poslao, Sina njegova ljubljenoga u kojemu mu je sva milina. Vjerovati znači imati svoj osobni odnos s Bogom živim, sa Spasiteljem Isusom. To nije jednostavno. Istinski dubinski smisao svih naših liturgijskih slavlja jest jedinstvo i osobna povezanost s Bogom. Istinska vjera uvijek rađa molitvu, a molitva hrani i jača našu dušu. Zato se i mi trudimo da, gdje god postoji živi čovjek katolik koji vjeruje, tako i hrvatski vojnik i policajac, staviti mu na raspolaganje svećenika dušobrižnika, da ga pomaže i snaži u njegovom kršćanskom uvjerenju u vjeri - poručio je mons. Bogdan.
Vojni biskup je kazao u homiliji kako je vjera milost koju Bog daje čovjeku kao čisti dar. No, možemo taj neprocjenjivi dar i izgubiti, upozorava biskup Bogdan.
- Da bismo živjeli, rasli i u vjeri do kraja ustrajali, moramo se hraniti Božjom riječi. Moramo moliti Gospodina da nam uveća vjeru. Kada nas snađu nevolje, pitanja ili sumnje, ponovimo s apostolima: “Gospodine, umnoži našu vjeru!” Naša kršćanska vjera treba biti ljubavlju djelotvorna, održavana nadom i ukorijenjena u vjeri Crkve. Vjera bez djela je mrtva. Ne mogu tvrditi da sam katolik ako to ne potvrđujem vlastitim životom u svojim djelima. Od nas se to očekuje i tada smo pravi integralni Isusovi učenici - poručio je biskup.
Podsjetio je biskup Bogdan kako smo posebno u vrijeme došašća svjedoci sekularizacije i raskrštenja koji prodiru u hrvatsko društvo. Zapadna civilizacija ima neki novi advent koji ne usmjerava Kristu. Taj je advent bez Krista i Boga, upozorio je vojni biskup.
- S druge strane čovjek se pita kako ćemo se kao vjernici snaći. Kao roditelji želite sigurno prenijeti na svoju djecu vrijednosti koje osjećate u svome srcu. Osjećate se u poteškoćama. Nije lagano ni jednostavno pred ovim izazovima koji su pred nama. Izazovi suvremene sekularizacije. Ipak, Bogu hvala, kod nas u hrvatskome narodu, na hrvatskom sjeveru, jugu, istoku i zapadu, mise zornice pravi su fenomen. Veliko duhovno osvježenje za cijelu naciju i Crkvu u njoj. Mnogi ste prepoznali u zornicama prolaz Duha Gospodnjega. Samo duboka osobna povezanost s Bogom u vjeri vodi ka kršćanskoj izgrađenosti i može ispravno odgovoriti na sve izazove sekularizacije. Rado ističem intelektualnu dimenziju naše vjere, potrebu studija, promišljanja i čitanja. Događa nam se, a ne smije se, da smo se nakon svete krizme, možda udaljili od Crkve. Ali smo na planu naše formacije, školovanja i ljudskog sazrijevanja, radili na sebi. Kao odrasle osobe shvatimo da, kao da su vjerske istine koje smo kao djeca upili, nešto strano našem biću. Nemojmo sebi to dopustiti, ali isto tako i onima koji su nam povjereni; našim obiteljima, djeci, mladima. Učinimo sve da se paralelno razvijamo i rastemo integralno u svim dimenzijama ljudske osobe. Stavljam vam na srce da nađete vremena u danima pred nas za svoj duhovni život. Želim da svetkovina Božića u prvome redu bude svakome jedno iskustvo u vjeri, iskustvo Božje blizine. Boga koji postaje čovjekom, jedan od nas s kojim radimo i gradimo svoj ljudski i kršćanski identitet - poručio je u propovijedi vojni biskup Jure Bogdan, zaželjevši svim okupljenima radostan Božić te mir i blagoslov u novoj godini.
Podsjetimo, nakon sedam dana pješačenja od vojarne u Našicama, pripadnici 2. mehanizirane bojne Pume Gardijske oklopno-mehanizirane brigade stigli su u utorak 18. prosinca na cilj - u Varaždin. U središte Varaždinske biskupije, naime, vojska se vratila nakon deset godina izbivanja. “Pume” su simboličnu hodnju povratka u Varaždin dugu 184 kilometra, nazvanu “Pumin skok 18”, započele u srijedu 12. prosinca u čast poginulim hrvatskim braniteljima tijekom Domovinskog rata. Simbolična akcija odvijala se u sedam etapa koje su prolazile kroz Slatinu, Viroviticu, Đurđevac, Koprivnicu i Ludbreg. Svaka etapa nosila je naziv po jednoj vojnoj operaciji u kojoj je uspješno sudjelovala 7. Gardijska brigada Puma. Akcija je završila kraj Spomen obilježja 7. Gardijske brigade Puma u Varaždinu, gdje su potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević i načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga general Mirko Šundov zapalili svijeće i položili crvene ruže u spomen na poginule pripadnike 7. Gardijske brigade Puma.
Goran Damjanić